Ειρηνούλα
Β.....όπως ΒΙΒΛΙΟ...ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ...ΒΡΟΧΗ
Με αφορμή την έναρξη της δανειστικής μας βιβλιοθήκης, που αυτή την εβδομάδα ξεκινάμε, μάθαμε και το γράμμα Β,β.
Δειλά-δειλά τα πιτσιρικάκια μου άρχισαν να μπαίνουν στο κλίμα των...γραμμάτων και το πώς αυτά...ξεφυτρώνουν μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες που κάνουμε. Πολύτιμη βέβαια είναι η βοήθεια των περσινών μου παιδιών που ήδη ξέρουν πώς και γιατί κινούμαστε έτσι.
Ήδη αρχίσαμε να γράφουμε λεξούλες ακούγοντας τα γράμματά τους. Το ίδιο κάναμε και με τη λέξη 'ΒΙΒΛΙΟ'. Και μετά ανακαλύψαμε και πολλές πολλές άλλες λέξεις με αυτή τη φωνούλα. Μετά τις ζωγραφίσαμε.
Τη δανειστική μας βιβλιοθήκη θα την ξεκινήσουμε την Παρασκευή και όλη αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το βιβλίο, με τους τρόπους που του συμπεριφερόμαστε, με τις σχετικές του λέξεις, με το μέγεθός του, με το περιεχόμενό του καθενός και με όλα έχει να μας πει-δείξει ένα βιβλίο.....δηλαδή εξώφυλλο, συγγραφέα, σκιτσογράφο, εκδόσεις, οπισθόφυλλο κλπ.
(κανόνες δανειστικής που βρήκα σε μπλογκ συναδέλφου)
(κανόνες δανειστικής που βρήκα σε μπλογκ συναδέλφου)
Στο σχολείο μας τα βιβλία της δανειστικής είναι άλλα από τα βιβλία που έχουμε στη βιβλιοθήκη της τάξης και τα έχουμε διαβάσει.
Τα βιβλία της δανειστικής δεν τα διαβάσουμε στο σχολείο, μόνο πολύ σπάνια, αλλά μόνο στο σπίτι και βρίσκονται σε σημείο ξεχωριστό από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Τα βιβλία της δανειστικής δεν τα διαβάσουμε στο σχολείο, μόνο πολύ σπάνια, αλλά μόνο στο σπίτι και βρίσκονται σε σημείο ξεχωριστό από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Σε ένα ντοσιέ και μέσα σε 25 διαφάνειες είναι φωτοτυπημένα τα 25 εξώφυλλα των 25 βιβλίων που έχουμε για δανεισμό στο σπίτι. Κάθε Παρασκευή πρωί όλα τα βιβλία της δανειστικής 'στρώνονται ' στο χαλί μας, ενώ κάθε νήπιο κρατάει και μία καρτέλα με το όνομά του.
Διαλέγει το βιβλίο που του αρέσει, και αφού το πάρει στα χέρια του, τοποθετεί την ονομαστική του καρτέλα μέσα στη διαφάνεια με το φωτοτυπημένο εξώφυλλο.
Έτσι ξέρουμε ότι αυτό το παιδί έχει αυτό το βιβλίο. Όταν επιστρέψει το βιβλίο, θα βγάλει και το όνομά του από τη διαφάνεια.
Διαλέγει το βιβλίο που του αρέσει, και αφού το πάρει στα χέρια του, τοποθετεί την ονομαστική του καρτέλα μέσα στη διαφάνεια με το φωτοτυπημένο εξώφυλλο.
Έτσι ξέρουμε ότι αυτό το παιδί έχει αυτό το βιβλίο. Όταν επιστρέψει το βιβλίο, θα βγάλει και το όνομά του από τη διαφάνεια.
Το βιβλίο τώρα που παίρνει στο σπίτι, το τοποθετεί σε ένα φάκελο, αυτόν τον χάρτινο με το λάστιχο, μαζί με ένα μπλε τετράδιο μισό-μισό.
Μέσα στο τετράδιο συρράπτουμε και μία σχετική με το βιβλίο εργασία, την οποία κάνει το παιδί στο σπίτι και μαζί με το βιβλίο, το φάκελο και το τετράδιο μάς τα φέρνει το παιδί τη Δευτέρα, όπου τα κοιτάμε όλοι μαζί. Η εργασία σχετίζεται με την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο, ή τον ήρωα του βιβλίου, ή το συγγραφέα, ή τον τίτλο ή κάτι άλλο, πάντα σχετικό.
Μέσα στο τετράδιο συρράπτουμε και μία σχετική με το βιβλίο εργασία, την οποία κάνει το παιδί στο σπίτι και μαζί με το βιβλίο, το φάκελο και το τετράδιο μάς τα φέρνει το παιδί τη Δευτέρα, όπου τα κοιτάμε όλοι μαζί. Η εργασία σχετίζεται με την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο, ή τον ήρωα του βιβλίου, ή το συγγραφέα, ή τον τίτλο ή κάτι άλλο, πάντα σχετικό.
Αυτό το τετράδιο αποτελεί και ένα είδος εξέλιξης της πορείας του παιδιού από το Νοέμβρη μέχρι τον Ιούνιο, ένα είδος portfolio, αλλά πολύ πιο απλουστευμένο και που φυσικά το κοιτάνε και συνεχώς οι γονείς.
Φυσικά υπογράψαμε και ένα συμβόλαιο, έτσι ώστε το κάθε παιδί να είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που παίρνει.
Φυσικά υπογράψαμε και ένα συμβόλαιο, έτσι ώστε το κάθε παιδί να είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που παίρνει.
Έτσι λοιπόν κι εμείς ξεκινήσαμε και φέτος τη δανειστική μας και ελπίζουμε να δουλέψει το ίδιο καλά όπως και τις άλλες χρονιές.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
(Ένα ευχαριστώ σε όλες τις διαδυκτιακές μου φίλες για τις πολύτιμες ιδέες και υλικό τους)
Πολύ όμορφα όλα Ειρηνούλα μου, σου εύχομαι καλή αρχή με τη δανειστική σας όσο για σένα μαθαίνω τα καλύτερα από παλιές μαμάδες του σχολέιου σου , τρέφουν μεγάλη εκτίμηση στο πρόσωπό σου, μήπως γιατί το αξίζεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΙΑ
ΛΙΑ ΜΟΥ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ;..ΧΑΘΗΚΑΜΕ, ΜΕΡΕΣ ΕΧΩ ΝΑΣΕ ΔΩ
ΔιαγραφήΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ....ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ..ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ;
ΚΑΛΗΑ ΡΧΗ ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΙΡΗΝΗ . ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΑΤΕ!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΙΚΗ..ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΙΔΕΕΣ
ΔιαγραφήΠολύ ωραία όλα.Καλή ιδέα αυτή με τις διαφάνειες...Απλή και κατανοητή για τα παιδιά....
ΑπάντησηΔιαγραφήΩ ΝΑΙ, ΜΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ
Διαγραφήπαρα πολυ ωραια ολα ειρηνη ,,,,κιεγω απο βδομαδα αρχιζω ..μουαρεσε και μενα αυτο μ ε τις διαφανειες θα το δοκιμασω
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ! ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ Η ΙΔΕΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία τα οργανώσατε, Ειρήνη μου!!!!! Καλή αρχή στη δανειστική σας!!!!!!!! Φιλιά!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή αρχή Ειρήνη !
ΑπάντησηΔιαγραφήωωωωωωω..... δανειστική και σεις τέλεια......οργανωμένα πράγματα Ειρήνη μου !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη αρχη Ειρηνη..ολα ομορφα κ οργανωμενα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή