ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ
ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ
Νέα χρονιά μπήκε και είναι ώρα και για μια νέα ανάρτηση από την Ειρηνούλα.
Και τι θα μπορούσε να είναι αυτή;
Μα κάτι για τον ίδιο το χρόνο.
Και αυτό έκανα με τα πιτσιρικάκια μου.
Μιας λοιπόν και φέτος, μετά από αρκετά χρόνια, έφτιαξα νέο ημερολόγιο για την τάξη μου, σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω αλλιώς και πιο...συγκεντρωμένα, το παλιό.
Και φυσικά ένα τέτοιο υλικό δεν πάει ποτέ χαμένο. Και τι δεν κάναμε.....
Αρχικά μιλήσαμε για τις εποχές...
Ποιες είναι; Πόσες είναι; (χρονικές έννοιες)
ΧΕΙΜΩΝΑΣ....που έχουμε (τώρα)
ΑΝΟΙΞΗ....που θα έρθει (μετά)
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ...που θα έρθει (πιο μετά) και
ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ...που πέρασε (πριν)
Και οι εποχές κάπου ανήκουν....(Ώρα για μπόλικα μαθηματικούλια)
Είναι τα τέσσερα (4) παιδιά, ενός (1) χρόνου.
Και οι εποχές έχουν και αυτές παιδιά...τρία η καθεμιά......
Και φτάνουμε στους δώδεκα (12) μήνες.
Και τι πιο κατάλληλο να πει κανείς για τους δώδεκα μήνες; Μα το παραμύθι της Κυρά-Καλής και της Κυρά -Κακής. Πολύ τους άρεσε αυτή η ιστορία και παρ΄όλο που είναι αρκετά μεγάλη, στην τάξη δεν ακουγόταν μιλιά.
Έτσι λοιπόν με αυτή την ιστορία μαθαίνουμε και τα πολύ γενικά χαρακτηριστικά του κάθε μήνα.
Ποιος είναι παγωμένος;
Ποιος κάνει ζέστη;
Ποιος ανθίζει λουλούδια;
Ποιος σπάει κόκκινα αυγά;
Ποιος φοράει στεφάνι στο κεφάλι;
Ποιος ανοίγει τα σχολεία;
Ποιος τα κλείνει;
Ποιανού του πέφτουν τα φύλλα;
Ποιος στολίζει δέντρο;
Ποιος φέρνει το Άγιο Βασίλη;
Ποιος φοράει αποκριάτικη στολή;
Ακόμη, κοιτάζοντας όλους τους μήνες μαζί μετρήσαμε σε πόσους από αυτούς ερχόμαστε σχολείο, (σχεδόν εννέα-9)
Πόσοι μήνες είμαστε ήδη στο σχολείο;(τέσσερις και λίγο). Πόσοι μήνες έμειναν ακόμη;(τέσσερις και λίγο- είμαστε στη...μέση της σχολικής χρονιάς, έχουμε άλλο τόσο-όσο κάναμε-για όσα το κατάλαβαν αυτό...η έννοια του χρόνου είναι δύσκολη για τα μικρά παιδάκια)
Κάναμε προσθέσεις 1 και 1 και 1
Κάναμε....πολλαπλασιασμό (χωρίς κανείς να το καταλάβει) 4 εποχές επί 3 παιδιά η καθεμιά (4 φορές το 3)
Κάναμε διαίρεση μοιράζοντας-κόβωντας τον 1 χρόνο σε πιο μικρά κομμάτια.
Είπαμε για τα χρώματα των εποχών...(κοιτώντας τις στρογγυλές καρτέλες των εποχών και τα χρώματα με τα οποία είναι αυτές ζωγραφισμένες)
Γιατί ο ζωγράφος έκανε....
τον χειμώνα.....άσπρο;
τον χειμώνα.....άσπρο;
την άνοιξη......πράσινη;
το καλοκαίρι.....μπλε;
και το φθινόπωρο ....καφέ;
Συνδιάσαμε, σκεφτήκαμε, μιλήσαμε, εκφραστήκαμε,
Πόσα ξέρανε τα πιτσιρίκια μου! Αλλά και πόσα καινούργια, άκουσαν;
Νομίζω ότι καλά περάσαμε και το παλιό υλικό μου......άξιζε......
Τελικά τίποτα δεν πάει χαμένο και όλα κάπου χρειάζονται.
Τίποτε δεν πάει χαμένο,σίγουρα!!! Πολύ όμορφα βρήκαν θέση τα παλιά στα καινούρια σας, μπράβο Ειρήνη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ !!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΕΙΡΗΝΗ !!!ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ!!!ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΕΙΡΗΝΗ! ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή Χρονιά Ειρηνούλα και καλή αρχή!!!!!!!!!! και είναι βλέπω σίγουρα καλή, ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΜΟΡΦΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕ ΤΟ ΔΕΞΙ ΕΙΡΗΝΗ! ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙΡΟ ΕΙΧΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ....ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΛΕΙΨΕΙ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΠΑΛΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ
Όχι απλώς για δουλειά ,αλλά για ωραία δουλειά όπως πάντα
ΑπάντησηΔιαγραφήΛία
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΕΙΡΗΝΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία Ειρήνη!
ΑπάντησηΔιαγραφήδυναμικά ξεκινήσατε Ειρήνη....πολύ καλή δουλειά!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο σας!!!