BACKROUND

body { background:$bgcolor;background-image:url(‘/direct link’);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center;

welcome to my blog

Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Ειρηνούλα

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ..ΜΥΡΙΣΑΝ

Όπου σταθώ κι όπου βρεθώ τώρα πια.....ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ...... ΜΥΡΙΖΟΥΝ......
Στους δρόμους
Στα μαγαζιά
Στους φούρνους και στα ζαχαροπλαστεία
Στα σπίτια
Στα bloggs και γενικά στο ίντερνετ
Στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο
Στα σχολεία και κυρίως στα νηπιαγωγεία μας

Και ας σταματήσω λίγο σε αυτό το τελευταίο που με αφορά και άμεσα.


Τι να πρωτοκάνουμε και τι να πρωτοπούμε;
Τι να πρωτοφτιάξουμε και πόσα να διαβάσουμε;


Αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα Χριστούγεννα
Στολισμός δέντρων και τάξεων
Κατασκευές και χειροτεχνίες
Γλυκά και κουλουράκια
Εργαστήρια και παζάρια
Γιορτούλες και θεατρικά...στολές και ποιήματα
Εργασιούλες και φύλλα εργασίας
Ήθη και έθιμα
Χριστούγεννα στη Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο


Επειδή λοιπόν πολλά θα δούμε πολλά θα κάνουμε και πολλά θα πούμε αυτές τις μέρες...μιας και είναι μέρες των πολλών και της υπερβολής...εγώ θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους μας...μικρούς και μεγάλους,γονείς και παιδιά, μαθητές και εκπαιδευτικούς, μαμάδες και μπαμπάδες, παππούδες και γιαγιάδες
να το νιώσουμε
να το χαρούμε πολύ-πολύ
να περάσουμε καλά
να διασκεδάσουμε
να φάμε
να πιούμε
να χορέψουμε
να χαμογελάσουμε
και γενικά

ΝΑ ΤΟ ΖΗΣΟΥΜΕ



ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013

Ειρηνούλα

Β.....όπως ΒΙΒΛΙΟ...ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ...ΒΡΟΧΗ

Με αφορμή την έναρξη της δανειστικής μας βιβλιοθήκης, που αυτή την εβδομάδα ξεκινάμε, μάθαμε και το γράμμα Β,β.
Δειλά-δειλά τα πιτσιρικάκια μου άρχισαν να μπαίνουν στο κλίμα των...γραμμάτων και το πώς αυτά...ξεφυτρώνουν μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες που κάνουμε. Πολύτιμη βέβαια είναι η βοήθεια των περσινών μου παιδιών που ήδη ξέρουν πώς και γιατί κινούμαστε έτσι.
Ήδη αρχίσαμε να γράφουμε λεξούλες ακούγοντας τα γράμματά τους. Το ίδιο κάναμε και με τη λέξη 'ΒΙΒΛΙΟ'. Και μετά ανακαλύψαμε και πολλές πολλές άλλες λέξεις με αυτή τη φωνούλα. Μετά τις ζωγραφίσαμε.



Τη δανειστική μας βιβλιοθήκη θα την ξεκινήσουμε την Παρασκευή και όλη αυτή την εβδομάδα ασχολούμαστε με το βιβλίο, με τους τρόπους που του συμπεριφερόμαστε, με τις σχετικές του λέξεις, με το μέγεθός του, με το περιεχόμενό του καθενός και με όλα έχει να μας πει-δείξει ένα βιβλίο.....δηλαδή εξώφυλλο, συγγραφέα, σκιτσογράφο, εκδόσεις, οπισθόφυλλο κλπ.
(κανόνες δανειστικής που βρήκα σε μπλογκ συναδέλφου)
Στο σχολείο μας τα βιβλία της δανειστικής είναι άλλα από τα βιβλία που έχουμε στη βιβλιοθήκη της τάξης και τα έχουμε διαβάσει. 

Τα βιβλία της δανειστικής δεν τα διαβάσουμε στο σχολείο, μόνο πολύ σπάνια, αλλά μόνο στο σπίτι και βρίσκονται σε σημείο ξεχωριστό από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας. 

Σε ένα ντοσιέ και μέσα σε 25 διαφάνειες είναι φωτοτυπημένα τα 25 εξώφυλλα των 25 βιβλίων που έχουμε για δανεισμό στο σπίτι. Κάθε Παρασκευή πρωί όλα τα βιβλία της δανειστικής 'στρώνονται ' στο χαλί μας, ενώ κάθε νήπιο κρατάει και μία καρτέλα με το όνομά του. 

Διαλέγει το βιβλίο που του αρέσει, και αφού το πάρει στα χέρια του, τοποθετεί την ονομαστική του καρτέλα μέσα στη διαφάνεια με το φωτοτυπημένο εξώφυλλο. 






Έτσι ξέρουμε ότι αυτό το παιδί έχει αυτό το βιβλίο. Όταν επιστρέψει το βιβλίο, θα βγάλει και το όνομά του από τη διαφάνεια. 

Το βιβλίο τώρα που παίρνει στο σπίτι, το τοποθετεί σε ένα φάκελο, αυτόν τον χάρτινο με το λάστιχο, μαζί με ένα μπλε τετράδιο μισό-μισό.


Μέσα στο τετράδιο συρράπτουμε και μία σχετική με το βιβλίο εργασία, την οποία κάνει το παιδί στο σπίτι και μαζί με το βιβλίο, το φάκελο και το τετράδιο μάς τα φέρνει το παιδί τη Δευτέρα, όπου τα κοιτάμε όλοι μαζί.  Η εργασία σχετίζεται με την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο, ή τον ήρωα του βιβλίου, ή το συγγραφέα, ή τον τίτλο ή κάτι άλλο, πάντα σχετικό.

Αυτό το τετράδιο αποτελεί και ένα είδος εξέλιξης της πορείας του παιδιού από το Νοέμβρη μέχρι τον Ιούνιο, ένα είδος portfolio, αλλά πολύ πιο απλουστευμένο και που φυσικά το κοιτάνε και συνεχώς οι γονείς.
Φυσικά υπογράψαμε και ένα συμβόλαιο, έτσι ώστε το κάθε παιδί να είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που παίρνει.


Έτσι λοιπόν κι εμείς ξεκινήσαμε και φέτος τη δανειστική μας και ελπίζουμε να δουλέψει το ίδιο καλά όπως και τις άλλες χρονιές.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ 

(Ένα ευχαριστώ σε όλες τις διαδυκτιακές μου φίλες για τις πολύτιμες ιδέες και υλικό τους)

Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2013

Ειρηνούλα

ΜΙΑ ΜΑΜΑ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ



Η μαμά Κατερίνα, σε όσους διαβάζουν την Ειρηνούλα, είναι γνωστή. Και για καλή μου τύχει έχω και φέτος το μικρό της παιδάκι στο προνήπιο και την ίδια σε ό,τι την χρειαστώ, πάντα παρούσα.
Τα πιτσιρίκια μου λοιπόν βλέποντάς την να φέρνει τον μικρό...την ζήτησαν στην τάξη. Αλλά και ο μικρός της μιας και θυμόταν ότι πέρυσι η μαμά του έκανε διάφορα στο σχολείο με τον μεγάλο του αδερφό, ανυπομονούσε να την 'φέρει' και ο ίδιος στην τάξη του.
 Έτσι λοιπόν η μαμά Κατερίνα, μάς έκανε κάτι φθινοπωρινό.
Αρχικά διάβασε ένα δικό της παραμύθι με τίτλο 'Το τρένο του ουρανού' και μετά φυσικά το ζωγραφίσαμε.


Τα νηπιάκια μου ενθουσιάστηκαν, δεν έβλεπαν την ώρα να...γεμίσουν αυτό το τεράστιο χαρτί που τους έφερε.




Το αποτέλεσμα όπως πάντα υπέροχο και....μεγαααααάλο. 



Στόλισε την τάξη μας και μας την έκανε πολύ πολύ φθινοπωρινή.

Ακόμη η μαμά Κατερίνα παρουσίασε και ένα πείρα μα με γάλα, μέσα στο οποίο ρίχνοντας διαφορετικές σταγόνες χρωμάτων ζαχαροπλαστικής, μάς έφτιαξε και είδαμε το ουράνιο τόξο.Δεν το ήξερα αυτό το κόλπο και ομολογώ ότι πολύ μου άρεσε.





Επίσης τους έκανε παιχνίδια για τα χρώματα του ουράνιου τόξου με χάρτινες σβούρες,

 με φακό αλλά και με νερό και καθρέφτη.

 Ήταν μια πολύ ευχάριστη μέρα για τα πιτσιρίκια μου και μια αλλαγή που τους άρεσε.
 Να σημειώσω ότι την επόμενη μέρα η όλη διαδικασία έγινε και στο 1ο τμήμα και να το δικό τους αποτέλεσμα.


ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΞΑΝΑΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ