Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Ειρηνούλα...Το τραγούδι του χειμώνα

Και τι δεν μπορεί να κάνει κανείς με αυτό το τραγούδι. Και πόσα δεν μπορούν να μάθουν τα παιδάκια μας με αυτό. Πόσο δεν μπορούν να παίξουν, αλλά και να δημιουργήσουν. Αυτό κάναμε κι εμείς με τα παιδάκια μας.
Αρχικά μάθαμε το τραγουδάκι....Αλήθεια πόσο εύκολα μαθαίνεται...Παιχνιδάκι.
Στη συνέχεια αυτό που ακούγαμε το είδαμε και γραμμένο.
Και στο internet ...ΕΔΩ  και σε καρτέλες.


Και κατόπιν το χωρίσαμε στις φωνούλες του-γράμματα και τα μάθαμε κι αυτά. Πόσο εύκολο γίνονται έτσι τα γράμματα, πόσο φυσικά και αβίαστα.
Ένα ένα και μετά όλα μαζί...Τα παίζουμε στα δάχτυλα.

Και ήρθε η σειρά της ζωγραφικής με βοηθό την ακούραστη κυρία Κατερίνα.
Με χαρτοταινία γράψαμε  τα γράμματα σε χαρτί του μέτρου,



μετά χρωματίσαμε με λαδοπαστέλ  όοοοοολο το χαρτί και τα γράμματα με την χαρτοταινία, 



 και στο τέλος απλώς ξεκολλήσαμε την ταινία. Μαγικό.....Τα γράμματα έμειναν άσπρα.



Μετά τα γράμματα μπήκαν σε χαρτί του μέτρου και έγιναν επιδαπέδιο παιχνιδάκι-κουτσό.

5 σειρές, 5 φωνούλες, μία σε κάθε σειρά, μικρά και μεγάλα γράμματα. Και παίζουμε...
Αρχικά κάθε παιδί διαλέγει ένα γράμμα και πηδάει σε όποιο τετραγωνάκι το βλέπει, είτε το μικρό , είτε το μεγάλο γράμμα.

Ακόμη, κάθε παιδί παίρνει 4 ίδιου χρώματος κύβους και τους τοποθετεί σε τέσσερα τετράγωνα με το ίδιο γράμμα. Στο 5ο στέκεται αυτό.



Επίσης παίρνουν ένα κύβο, τον βάζουν σε ένα τετράγωνο και στα άλλα 4 τετράγωνα βάζουν τα 2 χέρια και τα 2 πόδια τους.









Και ένα πιο δύσκολο.....Για να πατήσεις σε ένα γράμμα πρέπει να πεις μία λέξη από αυτό. Ωχ! Καλά τα πήγαμε όμως.


Και μετά οι 5 φωνούλες μπήκαν σε σπιτάκια και κάθε μια έχει το δικό της σπιτάκι (υλικό από παλιά που το χα δουλέψει και άλλη χρονιά αυτά τα σπιτάκια).






Και μετά μια εργασία από το τίποτα.
Σε ένα άσπρο χαρτί .....γράψτε το Α μεγάλο και το α μικρό και δίπλα ζωγραφίστε μία λέξη που να αρχίζει από αυτό το γράμμα.  Το ίδιο έγινε και με τα υπόλοιπα. Και εκεί είναι που τα καμαρώνεις και τα θαυμάζεις για άλλη μια φορά. Τα παιδάκια μου με έβγαλαν ασπροπρόσωπη.
Τι νήπια, τι προνήπια...Τα παιδάκια μου ήταν τέλεια.
Και να οι εργασίες τους...... 

Τα προνήπια μου πρώτα....



Και τα νηπιάκια μου μετά.




Ακόμη....σε ένα Α3 το τραγούδι του χειμώνα και με δαχτυλομπογιές γράφουμε με τα δαχτυλάκια μας τα γράμματα.




Και ένα τελευταίο.
Ιδέα της κ. Κατερίνας.
Τα γράμματα

Μια εικόνα-ζωγραφιά χειμωνιάτικου τοπίου σε κανσόν χαρτί
Τι μπορείς να φτιάξεις;
 Και να το αποτέλεσμα...

Και κάπου εδώ το τραγούδι του χειμώνα πρέπει να δώσει τη θέση του σε κάτι άλλο.
Πόσο το απόλαυσα αυτό το θέμα. Πόσο μου άρεσε και πόσο για άλλη μια φορά χαίρομαι που είμαι νηπιαγωγός.


21 σχόλια:

  1. Ειρήνη το απογειώσατε το τραγούδι!!!!Μπράβο σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο Ειρηνακι και μπράβο στη συναδελφό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τον χιονάνθρωπο ειδικά...απογειώθηκα!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΩΠΩ!ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!!!ΜΠΡΑΒΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΟΡΥΦΑΙΑ και ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΈΝΗ Δραστηριότητα....
    Κι εγω για άλλη μια φορά χαίρομαι που υπάρχουν τέτοιες νηπιαγωγοί με όρεξη και φαντασία...Υπέροχο.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ όμορφα όλα! Μήπως όμως ήταν λίγο υπερβολικό για προνήπια; ακόμη και για νήπια θα έλεγα. Μήπως είναι λίγο νωρίς να μαθαίνουν τα γράμματα με ένα πιο συστηματικό τρόπο; Νομίζω πως όλα αυτά θα ταίριαζαν καλύτερα σε παιδάκια της Α Δημοτικού κατά την άποψη μου (βλ. σπιτάκια του γράμματος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή