BACKROUND

body { background:$bgcolor;background-image:url(‘/direct link’);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:$textcolor; font:x-small Georgia Serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center;

welcome to my blog

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

Παραμύθι

Με αφορμή το παραμύθι ΄΄Κάποιος να με φυλάει΄΄

 φτιάξαμε το δικό μας ομότιτλο παραμύθι

και σκέφτηκα να το παρουσιάσω, γιατί πολύ μου άρεσε.
Η δραστηριότητα έγινε με την κυρία Εύη και κυριολεκτικά την λάτρεψα. Το παραμύθι είναι υπέροχο.
Αλήθεια τι γίνεται όταν ποντικάκια και βατραχάκια αποφασίζουν να ζήσουν σαν μία οικογένεια;






Ποιοι είναι αυτοί που βοηθάνε; κοτσύφια, σκαντζόχοιροι, τυφλοπόντικες. (τα ζώα αυτά που πέφτουν για ύπνο, ήταν η αρχική αφορμή για την ανάγνωση του παραμυθιού-το ιδιο το παραμύθι όμως περνάει διάφορα μηνύματα, αγάπης, διαφορετικότητας,αδελφοσύνης.) 





Κάπως έτσι το περιέγραψαν και το σχεδίασαν οι μικροί μας ζωγράφοι.

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012

Xειμερία νάρκη



Τι είναι η χειμερία νάρκη; Ποια ζώα πέφτουν σε αυτή;
Κάνοντας αυτή την ερώτηση, πήρα πολλές απαντήσεις. Τα παιδάκια μου ξέρανε τι γίνεται στη φύση και γιατί. Άρα είχα πιο εύκολο έργο αυτή τη φορά.
Αφού λοιπόν καλύψαμε τυχόν κενά που είχαμε για το θέμα, δείχνοντας εικόνες και σε χαρτί και στον υπολογιστή και αφού το εμπεδώσαμε καλύτερα, αποφάσισα να το διασκεδάσουμε λίγο παραπάνω, να παίξουμε, να διαβάσουμε  και να ...καλλιτεχνήσουμε με αυτό το θέμα.
Φτιάξαμε χελωνίτσες


                          και σχετική εργασιούλα για αυτές


                         Σκαντζοχοιράκια (με την κυρία Εύη)


Γίναμε όλα τα ζωάκια που θα πάνε για ύπνο και που ψάχνουν πρώτα τροφή 


Τα παραμύθια που μπορείς να πεις και να διαβάσεις είναι αρκετά, όπως...
 Ο λαγός και η χελώνα
Άουτς

Το περίεργο χελωνάκι (από το ανθολόγιο του υπουργείου παιδείας)
           Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος.... του Ευγένιου Τριβιζά


Το συγκεκριμένο παραμύθι το δραματοποιήσαμε κιόλας, βάζοντας και τη δική μας πινελιά και τα νηπιάκια μου πολύ το ευχαριστήθηκαν.
Εδώ ο σκαντζόχοιρος κοιμάται,  
                            του κάνει παρέα ένα σκιουράκι 
   οι Κένταυροι τού παίρνουν τα αγκάθια για να τα κάνουν βέλη 
        το ίδιο και μία κινεζούλα και τα βάζει στα μαλλιά της 
                  το ίδιο και μία φακίρισσα με τη γιαγιά της 
      ο σκανζόχοιρος, όταν ξυπνάει την άνοιξη, το καταλαβαίνει  
τον βοηθά ο κυρ- Μίτσος (πρώην σκιουράκι)  ο οποίος  βλέποντάς τον στενοχωρημενο, του δίνει τα χρωματιστα καλαμάκια από τις πορτοκαλάδες που πουλάει, να τα βάλει για αγκάθια
και αφού είναι πανέμορφος με τα αγκάθια-καλαμάκια ,τον ανακηρύσσουν βασιλιά 
                      όλοι οι κουλουριασμένοι σκαντζόχοιροι 
                                   και κάνουν πάρτι. 
Το καταδιασκεδάσαμε και φτιάξαμε και τα σκντζοχοιράκια μας με τα χρωματιστά καλαμάκια-χαρτάκια, για εμάς, στην πλάτη. 
                                    Και το ζωγραφίσαμε

και κάναμε και μεγέθη και σειραθέτηση και αρίθμηση και την έννοια μεγάλο-μικρό.

Και μάλλον κάτι θα μας μείνει από όλο αυτό....ελπίζω.

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

Συνεχίζοντας χειμωνιάτικα

Μια πολύ χειμωνιάτικη βδομάδα περάσαμε όλοι και ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να μιλήσουμε και για τον χειμώνα, το χιόνι, τα μέσα θέρμανσης, αλλά και για τα σπορ του χειμώνα.
Έτσι λοιπόν, αφού φτιάξαμε το ιστόγραμμα του χειμώνα,

 κατασκευάσαμε και τα χιονανθρωπάκια μας και ατομικά

 και ομαδικά, (με την κυρία Εύη).

Είπαμε πολλές σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το χιόνι, και μάθαμε να ξεχωρίζουμε το γράμμα Χ.
Επίσης αναφερθήκαμε στα μέσα θέρμανσης, τα τωρινά, αλλά και το πρώτο-πρώτο τη φωτιά, με αναφορά στο μύθο του Προμηθέα, αλλά και στην εκδοχή ενός απλού κεραυνού που έπεσε στη γη και έφερε τη φωτιά στους ανθρώπους.
Ποια μέσα θέρμανσης έχουμε στο σπίτι μας και πώς εμείς ζεσταινόμαστε;  Τα καταγράψαμε,τα μετρήσαμε και είδαμε ποιο υπερίσχυσε. Είδαμε διάφορες εικόνες από το διαδύκτιο και τις σχολιάσαμε.


Όσον αφορά τα χειμερινά σπορ, τα νηπιάκια μου ήξεραν μόνο το σκι και το πατινάζ. Είπαμε λιγα πράγματα και για αυτό το θέμα, αλλά δεν είναι εύκολο να τα αξιοποιήσεις, αν στα παιδιά είναι τόσο ξένα.



Τελειώνοντας,και μιας και μου αρέσουν πολύ οι κατασκευές με μπαλάκια από γκοφρέ χαρτί (βοηθάνε στη λεπτή κινητικότητα) φτιάξαμε και μια ομαδική εργασιούλα, ένα σκούφο και ένα ζευγάρι γάντια. Ήταν κάτι στο οποίο όλοι δούλεψαν και τους άρεσε.


Η επόμενη  χειμωνιάτικη εβδομάδα, κάτι άλλο θα μας φέρει.
Καλή να είναι για όλους.        

Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
ΕΙΡΗΝΟΥΛΑ

Το 2011 έφυγε....
Το 2012 ήρθε....
Οι γιορτές τελείωσαν
ο χειμώνας μάς επισκέφτηκε βαρύς-βαρύς και
τα σχολεία ξανάνοιξαν.

Κι εμείς πάλι εδώ ,με νέα όρεξη, νέες ιδέες και...πολύ κρύο.
Για το λόγο αυτό είπα να ασχοληθούμε με ....μπουφάν, κασκόλ, σκουφιά και γάντια.
Έτσι λοιπόν εκμεταλλεύτηκα, αλλά και ζήτησα από όλα τα παιδιά, τα χειμωνιάτικά τους αξεσουάρ.



Και σήμερα παίξαμε, μετρήσαμε και διασκεδάσαμε.
Ομαδοποιήσαμε τα ρούχα μας και τα βάλαμε σε στεφανο-ομαδούλες. Αγοριών και κοριτσιών ξεχωριστά.



                                       Τα μπερδέψαμε, τα ξεχωρίσαμε, τα φορέσαμε,



                                                  τα ανταλλάξαμε, τα σκεπαστήκαμε.

Τα μετρήσαμε...τόσα παιδιά, τόσα κασκόλ, τόσα γάντια. (δεν είχαν φέρει και όλοι από όλα), τόσα μπουφάν,τόσες μπότες.


Σε 4 καρτέλες έγραψα και τα ονόματα των ρούχων.
Τις διαβάσαμε , τις μπερδέψαμε, κάναμε συσχετισμούς λέξεων και αντικειμένων, γράψαμε τις λέξεις.





Περάσαμε ένα.....ζεστούλικο απόγευμα και στο τέλος, αφού κάποια είπαν ότι έσκασαν......τα πετάξαμε ψηλά σε όλη την τάξη και απλώς.....διασκεδάσαμε.





Οι καιροί απαιτούν οικονομία και εκμεταλλευόμαστε ό,τι έχουμε....αρκεί να περνάμε όμορφα.
Ο χειμώνας συνεχίζεται και έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε.